A tervezés művészete Az YZF-R1-es egy szupersport legenda. Mióta az első R1-es meghódította a pályát és utakat 1998-ban, a motor számos versenyt és sok vásárlót is megnyert. A legújabb R1 az YZR-M1 MotoGP motorból származtatott technológiával és a vadonatúj YCC-I rendszerrel (Yamaha Chip Vezérelte Szívócső), kiemelkedő teléjesítményt nyújtó levegővezérléssel van felszerelve.
Müszaki adatok:
Modell YZF-R1 --- 2007
Motortípus 4ütemű, soros előrehajló, párhuzamos 4 hengeres,DOHC
Motorhűtés folyadékhűtéses
Hengerűrtartalom 998 cc
Furat x löket 70 x 53.6 mm
Kompressziós arány 12.7:1
Maximális teljesítmény 139.0 kW (189 PS) @ 12,500 rpm
Maximális nyomaték 118.3 Nm (12.1 kg-m) @ 10,000 rpm
Kenés Nedves karterolajozás
Karburátor Benzin befecskendezés
Kuplung tipus Olajban futó többtárcsás
Gyújtási rendszer TCI
Indítási rendszer Electromos
Váltórendszer Vonóékes, 6 sebességes
Végső hajtás Lánc
Üzemanyagtank kapacitás 18 liter
Olajtank kapacitás 3.83 liter
Váz Alumínium, öntött Deltabox V
Első felfüggesztés Telescopic forks, Ř 43 mm
Első rugóút Telescopic forks, Ř 43 mm
Hátsó felfüggesztés Lengőkar
Hátsó rugóút 130 mm
Első fék Dupla tárcsa, 310mm
Hátsó fék Szimpla tárcsa, Ř 220 mm
Első gumi 120/70 ZR17MC (58W)
Hátsó gumi 190/50 ZR17MC (73W)
Hosszúság (mm) 2,060 mm
Szélesség (mm) 720 mm
Magasság (mm) 1,110 mm
Ülésmagasság (mm) 835 mm
Tengelytáv (mm) 1,415 mm
Minimális hasmagasság (mm) 135 mm
Saját tömeg (kg) 177 kg